Eesti Euroopa Liidu välispiiri programmi hindamine
Programmi hindamise eesmärk on analüüsida programmi rakendamise tõhusust ja mõju programmi piirkonnale.
Loe rohkemProgrammi hindamise eesmärk on analüüsida programmi rakendamise tõhusust ja mõju programmi piirkonnale.
Loe rohkemIBS uurib käesoleva projekti raames ACF-i toetuste asjakohasust, tõhusust ja tulemuslikkust. See eeldab projektikonkursside struktuuri ning projektide ja nende tulemuste panuse hindamist ja probleemkohtade kaardistamist.
Loe rohkemErasmus+ on programm, mis rahastab haridus-, koolitus- ja noortevaldkonna projekte Euroopa Liidus. Programmi eesmärk on arendada riikidevahelist koostööd, avardada õpilaste ja õpetajate silmaringi ning ühendada erinevaid kultuure. Toetust saab taotleda õpirändeks ja koostööprojektideks. Erasmus+ alla kuulub ka Jean Monnet’, mis toetab innovatsiooni, teadmiste jagamist ning Euroopa-teemalist teabevahetust.
Loe rohkemUuringu eesmärgiks on viia läbi 2023. aastal toimunud ministeeriumide ümberkorraldamise protsessi analüüs ja tuua välja selle õppetunnid. Uuringu käigus selgitatakse välja ümberkorraldamise läbiviimise takistused ja edulood ning tehakse ettepanekud sarnaste protsesside läbiviimiseks tulevikus.
Loe rohkemAvatud valitsemise partnerlus (AVP) on rahvusvaheline algatus hea riigi valitsemise edendamiseks maailmas. Avatud valitsemine tähendab võimu teostamist ausalt, läbipaistvalt ja dialoogis kodanikega. Eesti liitus avatud valitsemise partnerlusega 2012. aastal.
Loe rohkemArenguseireprojekt uurib, millised tegurid ja trendid mõjutavad andmeühiskonna ja andmemajanduse arengut järgmise 10–15 aasta jooksul ning millised võiksid olla Eesti andmeühiskonna ja andmete valitsemise võimalikud tulevikustsenaariumid aastal 2035. Stsenaariumide põhjal sõnastatakse Eesti andmepoliitika valikute ruum ja peamised otsustuskohad andmevaldkonna edasiseks suunamiseks.
Loe rohkemSelleks, et parandada Eestisse saabuvate inimeste lõimumist ja suurendada nende heaolu, ning selleks, et Eesti ühiskond oleks oma mitmekesisuses sidus, on oluline pöörata tähelepanu selle sidususe edendamisele ja vastavate tegevuste arendamisele. Seda on Eesti riik oma poliitikaga ka ellu viinud ning olulist rolli mängib selles ELi struktuurivahendite toetatud kohanemis- ja lõimumismeede.
Loe rohkemUuringu eesmärk Eesti biomajanduse ja selle põhiliste väärtusahelate arengute ja bioressursside kasutamise võimaluste väljaselgitamine, tõstmaks Eesti biomajanduse konkurentsivõimet. Biomajandus hõlmab põllumajandust, metsandust, kalandust, toidu-, kiu- ja paberitööstust ning osaliselt keemia-, biotehnoloogia- ja energiatööstust.
Loe rohkemVabaühenduste Liit ühendab avalikes huvides tegutsevaid vabaühendusi ja töötab selle nimel, et Eestis oleks mõjus kodanikuühiskond, kus inimesed tahavad, saavad ja oskavad osalemise ning koostöö kaudu ühiskondlikke muutusi juhtida.
Loe rohkemVaatamata tippkeskuste meetme pikaajalisele rakendamisele ei ole ammendavaid andmeid selle kohta, milline on olnud meetme roll Eesti teaduse arendamisel tervikuna, kuidas on meede mõjutanud tippkeskuste uurimisrühmi ja nende jätkusuutlikkust ning Eesti teaduse konkurentsivõimet. Uuringu eesmärk on tippkeskuste meetme mõju ja tulemuslikkuse hindamine ning selle alusel soovituste tegemine jätkutegevusteks tippkeskustega.
Loe rohkemUuringu eesmärk on uurida erinevaid loomemajandusvaldkondi mõjutavaid trende ja töötada nende toel välja arengustsenaariumid ehk tulevikustsenaariumid, mis on oluline vahend tulevikutrendide näitamiseks ja mõtestamiseks. Arengustsenaariumite põhjal kujundatakse poliitikasoovitused loomevaldkondade kestlikkuse tagamiseks, mis on aluseks edasise kultuuripoliitika kujundamisele.
Loe rohkemUuringu eesmärgiks oli analüüsida REKK 2030 meetmete ning energia- ja kliimapoliitika eesmärkide täitmist toetavate meetmete rakendatavust kohalikes omavalitsustes ja kohalike omavalitsuste võrdlusena.
Loe rohkemUuringu eesmärk on anda hinnang ASTRA meetme tulemuslikkusele, mõjule ning rakendamise tõhususele ja kirjeldada rakendamise õppetunde.
Loe rohkemKÜSK arenguhüppe projekti lähtepunktiks on IBSi soov kasvatada oma uuringute ja teiste…
Loe rohkemUuringu eesmärgiks on kohalike omavalitsuste ametnike ja töötajate koolitusvajaduse hindamise analüüs, mis sisaldab ettepanekuid kohalike omavalitsuste personali arendamise valdkonna probleemide lahendamiseks järgneval 5-10-aastasel perioodil.
Loe rohkemKäesoleva protsessi raames teostab Balti Uuringute Instituut mõjuanalüüsi Ida-Virumaa roheplaani väljatöötamise käigus…
Loe rohkemAllthings.bioPRO on fookuses on soodustada biomajandusele üleminekut kaasavalt ja läbi koosloome protsessi.
Loe rohkemUuringu eesmärk on hinnata, kas programmi eraldatud rahalised vahendid põhjustasid positiivseid muutusi programmi piirkonnas või ka sellest väljaspool.
Loe rohkemBalti Uuringute Instituudi tegevuse ühiskondliku mõju kasvu toetamiseks analüüsime arenguvõimalusi sidusrühmade kaasamise praktikas ja kommunikatsioonis ning töötame analüüsitulemuste põhjal välja kaasamis- ja kommunikatsioonivõimekuse arendamise tegevuskava.
Loe rohkemMõjuanalüüsi eesmärk on teada saada, kes paberkandjal ajakirja tellinutest seda tegelikult loevad, mida nad ajakirjast õpivad ja mis muutuks, kui ajakiri enam trükituna ei ilmuks.
Loe rohkemBalti Uuringute Instituudi roll projektis on analüüsida kultuuriturismi ja majandusarengu seoseid, pakkuda sellest tulenevalt välja mõjude hindamise alaseid lähenemisi ning aidata kaasa uudsete andmeanalüütiliste meetodide rakendamisele.
Loe rohkemBalti Uuringute Instituut viib koostöös Technopolis Group Eesti, Ernst & Young Baltic ja Praxisega läbi Euroopa Liidu ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2014-2020 vahehindamist, mille eesmärgiks on hinnata rakenduskava ja selle raames tehtava asjakohasust, efektiivsust, mõju ning jätkusuutlikkust.
Loe rohkemBalti Uuringute Instituut koostab koostöös AS Turu-Uuringutega uuringu “Vabatahtlikus tegevuses osalise uuring 2018”, mille eesmärk on analüüsida vabatahtliku tegevuse olukorda Eestis, selles toimunud muutusi võrreldes 2013. aastaga ja nende muutuste võimalikke põhjuseid.
Loe rohkemMõjuanalüüs on vajalik, et hinnata fakti- ja teadmistepõhiselt 2015-2020 aastaks koostatud Kodanikuühiskonna arengukava (KODAR) eesmärkide täitmist ning saada sisendit koostatavasse Kodanikuühiskonna programmi 2021-2030.
Loe rohkemProgrammi eesmärk on anda kindlad teaduslikud vastused küsimusele, kas siseneda globaalsetesse väärtusahelatesse, toetades ühte suurt riiklikku ettevõtet või väikeste ja dünaamiliste ettevõtete komplekti, pöörates erilist tähelepanu väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete ees seisvatele väljakutsetele.
Loe rohkemUuringu eesmärgiks on välja selgitada eesti keele staatuse, õppe, uurimise ja arendamise olukord ning anda sisend uude loodavasse Eesti keele strateegiasse (2018-2024).
Loe rohkemKaardistame Eesti silmapaistvaimad sotsiaalse ja tehnoloogilise innovatsiooni näited.
Loe rohkemBuilding the knowledge basis for the effective implementation of the Victims’ Directive by proposing model practices for institutions in different critical aspects of victim’s rights.
Loe rohkemViime läbi küsitlusuuringu üksikvanemate elukorraldusest ja toimetulekust Eestis.
Loe rohkemMõjuanalüüs hindab SVÜF-i toel aastatel 2011-2015 ellu viidud avalike teenuste osutamise äriplaanide tegevuste vastavust püstitatud eesmärkidele, meetme tulemuslikkust ja mõju ning toetatud tegevuste jätkusuutlikkust.
Loe rohkemEesmärgiks on saada ajakohane ülevaade Eesti kohalike omavalitsuste (KOV) ja vabaühenduste koostööst avalike teenuste osutamisel.
Loe rohkemEesti maaelu arengukava 2014-2020 eelhindamise eesmärk on parandada selle väljatöötamise ja rakendamise kvaliteeti, toimivust ja tõhusust. Lisaks teeme soovitusi eelarvevahendite optimaalse jaotamise osas.
Loe rohkemViime läbi Eesti puidusektori konkurentsivõime analüüsi ja selgitame välja edutegurid, et luua alused riiklikul tasandil sektori kitsaskohtade leevendamiseks ja tugevuste võimendamiseks ning pakkuda kvaliteetset infot otsuste tegemiseks ettevõtete tasandil.
Loe rohkemUudse kaasamismeetodi – kodanike paneel – abil julgustame Narva vene keelt emakeelena kõnelevaid koolinoori aktiivsemalt kaasa rääkima ühiskonnaelus ning osalema seeläbi rohkem poliitilises protsessis.
Loe rohkemEL struktuurivahenditest toetatud teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni ja kõrghariduse meetmete vahehindamise keskseteks küsimusteks olid meetmete sobivus ja rakendatavus valdkondlike strateegiliste eesmärkide elluviimisel ning meetmete rakendusprotsessi tõhusus.
Loe rohkemFRANET Eesti ametliku partnerina tagame Euroopa Liidu Põhiõiguste Ametile (FRA) usaldusväärsed, objektiivsed ja võrreldavad sotsiaal-õiguslikud andmed ja alusuuringud põhiõiguste teemadel.
Loe rohkemMaailma suurima klastriekspertide koostovõrgustiku Euroopa regionaalsel konverentsil keskenduti tõhusamate klastripoliitikate arendamisele Euroopas ning arutati, kuidas suurendada efektiivsust klastrite juhtimisel.
Loe rohkemEdendame uusi suure kasvupotentsiaaliga ettevõtteid ergutades ettevõtlikku loovust, pakkudes vajaminevat toetust ning hindame varases staadiumis riskitoetuse vajadusi.
Loe rohkemHindamisega mõõtsime programmi efektiivsust, asjakohasust ja edukust ning töötasime välja soovitused programmi strateegia ning elluviimise kohandamiseks muutunud majandusoludega.
Loe rohkemErinevaid kvantitatiivseid ning kvalitatiivseid uurimismeetodeid kasutades analüüsiti põhjalikult ministeeriumide 2007-2010 aastate kaasamispraktikaid, töötati välja sobiv metoodika sarnaste hindamiste jätkamiseks tulevikus ning töötati välja ettepanekud valitsusasutuste kaasamispraktikate tõhustamiseks.
Loe rohkemHindasime, kas Struktuurifondide meetmete tingimustes määratletud kriteeriumid võimaldavad valida projekte, mis panustavad rakenduskavades sätestatud eesmärkide saavutamisse parimal moel ning kas need kriteeriumid võimaldavad liikuda eesmärkide saavutamise suunas võimalikult kiiresti ja tähtsustavad samal ajal projektide jätkusuutlikkust.
Loe rohkemHindamisega anti ülevaade, kas EL toetuste jagamise aluseks olevate rakenduskavade sisu ja vahendute jaotus vastab ka Eesti vajadustele halvenenud majanduskeskkonnas.
Loe rohkemAnalüüsisime rahvusvahelisi integratsioonialaseid praktikaid, koolitasime KOV-e, korraldasime konsultatsiooniseminare ministeeriumites ja asjassepuutuvates KOV-des. Seejärel töötasime välja ettepanekud, mille jaoks küsisime hinnanguid ulatuslikel tagasisideseminaridel KOV-des.
Loe rohkemAnalysis of the recent patterns of industrial restructuring in the new EU member states and in selected NIS in order to reveal the role played by the varying degree of economic integration in the progress of economic transition and restructuring, activities of foreign investors (especially regarding technology transfer, innovation activities, management practices and resulting changes in production and trade specialisation).
Loe rohkemGAL-EDGE developed a package of incentives encouraging significant business investment in the region to help diversify the economy and stimulate new private sector job creation. The goals of this partnership were to stimulate the transformation of knowledge created by the regional and EU research and enterprises into innovations that build strong local and regional economies, with trans-regional partnerships.
Loe rohkemEconomic development and national competitiveness are very much dependent on the quality…
Loe rohkemIT-, auto- ja toiduainetetööstuse ja globaalsete innovatsiooni- ja tootmisvõrgustike väärtusahelate analüüs hindamaks globaliseerumine mõju Euroopa Liidu poliitikatele.
Loe rohkemOffering a platform for cross-regional learning and providing concrete regional development concepts for knowledge-based technology regions in Europe.
Loe rohkem